1 Mart 2014 Cumartesi

''Amerika'dan notlar'' : Türk ve Amerikan ebeveynler arasındaki standart farklılıklar nelerdir?

 
 
 
 
Tatildeydim...
Uzun bir aradan sonra tatil rotamız tekrar Amerika oldu. Sara yanımızda değildi, ama çocuk sahibi ebeveyn gözüm bizimle beraberdi. Bir arkadaşım doğuma birkaç gün kala, artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak dediğinde, biraz kızmıştım. Ne demekti ki bu? Tabi ki her şey eskisi gibi olacaktı. Biraz zamana ihtiyaç vardı sadece...
 
Yanılmışım...Bal gibi de doğruymuş söyledikleri. Hiç bir şey eskisi gibi değil, tatiller bile:) Eskiden hedef noktamız şehrin mum ışıklı güzel restaurantları ve kulüpleri iken, şimdi ise organik marketler, bebek marketler ve içinde bebek ve çocuk geçen her yeri tavaf ederek geri dönmüş bulunmaktayım. Dünyanın en ünlü oyuncak mağazalarından görüntüler, yeni ürünler, trendler... İlerleyen zamanda hepsini blog'da sizlerle paylaşacağım.
 
Ama önce gözlemlerimle başlamak istiyorum. Biz başkalarının çocuklarını çok merak eden bir toplumuz. Seninki ek gıdaya ne zaman başladı, benimki ne zaman diş çıkardı. Birinin kilosu, diğerinin uykusu...Hep bir karşılaştırma hali süregelir. E durum böyle olunca ben de  görevimi yerine getirip, önüme gelen her bebeği kaçamak gözlerle incelemekten kendimi alamadım. ''Algıda seçicilik'' durumu da var tabi... Ne yerler, ne içerler, ne giyerler, nasıl davranırlar? İşte bu kez bir anne olarak gözüme takılanlar...
 
Kalın giyinmek yasak!!! Hatta neredeyse giyinmek yasak. Bebeklerin üstü incecik, yenidoğanların bile. Bu arada bahsettiğim yer Miami falan değil, Amerika'nın gayet soğuk bölgeleri, kar fırtınası sonrası ilk günleri. Ayaklar genelde free. Çorap bile bazen yok.
 
Çok çocuk modası var :) Yaş farkları neredeyse yok. 1 3 5 7 ardışık sırayla devam ediyorlar:)
 
Çok küçük yaşlardan itibaren, neredeyse yeni yürüyenler dahil, her işlerini kendileri yapıyorlar. Ebeveynler gözlemci. ''Sen bırak, ben yaparım yavrum'' durumu yok. Bu durumun özgüveni yüksek bireyler olarak yetişmelerinde çok etkili olduğunu düşünüyorum. Peşlerinden koşan anne, büyükanne ve bakıcı üçlemesi mevcut değil.

Bizim kadar titiz değiller tabi, olduğu kadar.
 
Eskiden '5 seconds' kuralını uyguluyorlarmış. Bu kural, çocukların yere düşen bir şeyi 5 saniye içinde yerden alıp tekrar yemeleri serbest demek anlamına geliyor. Allah'tan biz gittiğimizde yoktu. Onları öyle görünce ben yere düşüp bayılabilirdim. Kural iptal, vazgeçmişler...
 
Babalar her işte anneye çok yardımcı ve paylaşımcı. Anne kendine zaman ayırmak istediğinde, baba nöbeti devralıyor.
 
0+  aydan itibaren çalışan anneler için kreş mevcut ve kullanım yoğunlukta. Böylelikle çalışan kadın anne olduktan sonra  işine de devam edebiliyor.

Yine doğumdan itibaren, bebekleri aileleriyle beraber her yerde görebilirsiniz. Sosyal hayattan taviz yok.

 
Ben çocuklarını kendi hayatlarına adapte etme yöntemini çok tuttum. Biz de tam tersidir mesela. Çocuklara göre tekrar bir düzen kurulur. Yorumlarınız?

                                                                                                                        Urbanmommy
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder