4 Ocak 2014 Cumartesi

HAMİLELİK SÜRECİ...



Küçükken en sevdiğim filmlerden biriydi, Look who's Talking (1989). Türkçe'ye Bak şu konuşana olarak çevrilmişti.. Yaşı benim gibi kemale ermiş olanlar, bu filmi çok net hatırlarlar. Filmin açılış sahnesi, bir grup spermin yumurtaya doğru olan yolculuğuyla başlar. O zamanlar, spermleri balık zanneden ben, ANNEEEE, o büyük şey ne, Güneş mi, balıklar napıyo...diye annemin kafasını ütüleyişimi dün gibi hatırlıyorum.
Evet, gerçekten de her şey bu sahneyle başlıyor. Mucize burada gerçekleşiyor ve küçük bebeğiniz, 9 aylık yolculuğuna o an başlıyor.
Dokuz ay... Dil'e kolay, ama gerek anne gerekse bebek için oldukça zor ve uzun bir zaman. Doktorlar bu süreyi 3 ana periyod şeklinde ele alıyorlar.
-First trimester( yeşil alan)
-Second trimester( turuncu alan)
-Third trimester( sarı alan)
Aşağıda hamilelik haftalarını (hamileyken hafta saymak daha doğru bir hareket, aylar kafanızı karıştırabilir.) çok net bir şekilde anlatan bir tablo var. Benim, önümdeki süreci algılamak adına çok işime yaramıştı. Sizin de ilginizi çekebilir.
Ayrıca iPhone'larda ve diğer android telefonlarda gebeliğinizi hafta hafta takip etmenizi sağlayacak çok çeşitli ve keyifli application'lar da mevcut.
İlk trimester, hamileliğinizi öğrendiğiniz ve eğer varsa bulantı ve kusmalarınızla uğraştığınız ( benim gibi-ben hastaneye gıda zehirlenmesi geçiriyorum diye gitmiştim!!!) dönem. Gebeliğinizin durumu, 12. haftaya kadar netleşmeyeceği için (bebeğin rahme tutunup tutunmayacağı ) aynı zamanda kimseye bir şey söylemediğiniz dönem oluyor.:)
İkinci trimester ise, hamileliğin balayı denilen, bulantı ve kusmalarınızın geçtiği, karnınız da daha çok büyümemiş olacağı için rahatça hareket edip, hamileliğinizin tadını çıkaracağınız dönem.
Üçüncü trimester ise, artık yavaş yavaş büyüyen karnınızla ve heyecanınızla bebeğinizi dört gözle bekleyeceğiniz dönem oluyor.
Bu süreç, tabi ki her kadından kadına, bünyeye göre farklı yaşanabiliyor. Kimi gebe, hiç bulantı yaşamazken, kimisi benim gibi temiz çamaşır kokusundan bile nefret edip, olayı evdeki bütün temizlik malzemelerini değiştirmeye, hatta evdeki yardımcıyı sadece suyla temizlik yapmaya teşvik edecek kadar ağır geçirebiliyor.
Hamileliğiniz boyunca en dikkat etmeniz gereken şey ise hiç şüphesiz siz, bebeğiniz ve sağlığınız..
Ağır kaldırmak yok, uzanmak yok ( üst raftaki bardağa bile), stres kesinlikle yok!!! Demir, multivitamin, folik asit (buna hamileliğinizin öncesinde başlarsanız iyi olur.) vs.. doktorunuzun önereceği ilaçlar alınacak, her ay düzenli kontrole gidilecek, ilerleyen zamanlarda 14. haftaya kadar 2'li test, doktorunuz isterse daha sonraki aylarda 3'lü test yaptırmanız hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için her türlü tedbiri elden bırakmamanız öncelikli yapılacaklar listesinde yerini alıyor.
Gelelim sigara ve alkol konusuna...
Bazı doktorlar çok strese giriyorsan günde 1 adet sigara içebilirsin dese de ben bunun son derece yanlış olduğunu düşünüyorum. Daha doğmamış minicik yavrunuzun ağzına zorla sigara koyup içirmek ne kadar doğru olabilir??
Ben bırakın sigarayı, sosyal ortamlarda çok sevmeme rağmen, 1 kadeh şarap, hatta 1fincan Türk kahvesi bile içmedim..Kafein'li her şeyden uzak durdum. Kahvemi bile decaf satın alıp öyle içtim...İyi ki de öyle yapmışım..İçim çok rahat ve ferah...Sizlere de tavsiye ederim. ..
 Hamilelik, sizi ve eşinizi birbirinize yakınlaştıran, artık bir aile olduğunuzu fark ettiğiniz, kimi zaman duygusal, kimi zaman karamsar, inişleriyle ve çıkışlarıyla çok ama çok özel bir dönem.
Bu süreyi en keyifli  şekilde geçirmeniz dileğiyle....

                                                                                                                                Urbanmommy






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder