7 Ocak 2014 Salı

'To do List ' is everything...


Bir önceki yazımda hamilelik sürecine klasik bir bakış attık. Bunlar zaten belki de bildiğiniz şeylerdi. Ama asıl bilmeniz ve bir an önce tanışmanız gereken şey ise, hamileliğiniz boyunca tek aşkınız olacak şey,
'To do List' iniz yani Yapılacaklar listeniz...
Bu liste müstakbel anne'nin her şeyi, rüyalarının başkahramanıdır. O kadar kalabalıktır ki.. uzar.. uzar.. uzar...O yüzden en mantıklısı, bebeğin cinsiyeti belli olana kadar beklemek ve  hemen işe koyulmaktır. Ne yapmalı, neyi nereden almalı, hangi marka, ne nerede daha hesaplı derken yine bilmediğiniz bir ton şeyle karşılaşacaksınız.  Ben daha bebeğimin cinsiyetini öğrenmeden bebek marketlerde dolaşmaya, raflardaki malzemelerin çeşitliliği karşısında önce ufak bir panik yapıp, daha sonra önceden doğum yapmış arkadaşlarıma danışmaya başlamıştım. Uzun süren telefon konuşmaları sonrasında kafam daha da çok karıştı. Bir arkadaşımın memnun kaldığından diğeri memnun değildi. Bir kaç ortak madde dışında herkes başka bir şeyden bahsediyordu. O an, anladım ki her yiğidin ayrı bir yoğurt yiyişi olduğu gibi her annenin de farklı ihtiyaçları ve listesi vardı.  Ben de aşağıda benim ihtiyaç ve yapılacaklar listemi sizlerle paylaşıyorum. Bundan yola çıkarak siz de kendinizinkini kolaylıkla hazırlayabilirsiniz. Yanlarına benim kullanıp memnun kaldığım markaları da yazıyorum.

Bebek için alınacaklar;
  • Bebek odası
  • Puset - Mclaren
  • Ana kucağı otomobilde kullanmak üzere, daha sonra oto koltuğuyla değiştireceksiniz. -Mclaren
  • Ev tipi ana kucağı - 4moms Mamaroo
  • Bebek sepeti - Mothercare
  • Sterilizatör -Weewell
  • Bebek kamerası - iBaby
  • Yoğurt makinesi ( Ek gıdaya geçerken taze ve katkısız yoğurtlar yapabilmeniz için) - Weewell
  • Bebek GYM - Fisher Price
  • Dönence - Fisher Price
  • Digital termometre (oda tipi nem ve sıcaklık ölçer) -Arzum Bebe
  • Ateş ölçer termometre -eczaneden
  • Hastane için yenidoğan takımı -Chicco
  • Bebek kıyafetleri ( Ben size bu konuda kendinizi tutarak az kıyafet almanızı öneririm. O kadar hızla büyüyorlar ki çoğu dolapta giymeden küçülüyor. Pamuklu ve tek parça tulumlar bir harika. Ben en çok onları kullanıyorum.)
  • Muslin bez - Aden and Anais (%100 organik pamuktan üretiliyorlar)
  • Bebek bakım serisi - Mustela
  • Pişik kremi -Desitin
  • Alt değiştirme pedi - Mothercare
  • Bebek bezi çantası - Mothercare
  • Biberon - Dr. Brown's (kolik önledikleri için)
  • Emzik - Avent
  • Önlük
Anne için alınacaklar;
  • Süt pompası ( ben hastane tipi kiralamıştım - Piyon anne sütü danışmanlık hizmetleri )
  • Göğüs pedi -Lansinoh
  • Göğüs ucu kremi -Lansinoh (memnun kalmayanlar var, ama ben çok memnun kaldım. Hatta şimdi topuk kremi olarak kullanıyorum:))
  • Süt saklama poşetleri -Lansinoh
  • Emzirme sütyeni ( atlet şeklinde olanlar daha kullanışlı) e-bebek
  • Hastane için gecelik (önü düğmeli olanlardan, emzirme için uygun) , sabahlık, terlik, makyaj malzemesi vs..( İlerleyen zamanlarda 'hastane çantası nasıl hazırlanmalı' adlı bir yazı yazacağım.)
  • Tek kullanımlık iç çamaşırı  e-bebek
Bütün bunların dışında ise,
  • Eğer sezeryan yapacaksanız, hastanenize doktorunuzla beraber karar verip önceden odanız için rezervasyon yaptırmak. ( zira güzel odalar çok çabuk doluyor. )
  • Hastane odası süslemeleri için hangi organizasyon şirketiyle çalışacağınıza karar vermek. Ben aynı zamanda sahibi eşimin kuzeni olan 'Kutlayalım' ( www.kutlayalim.com.tr ) ile çalışmıştım.  'Sara' prenses demek olduğu için prenses temalı mükemmel bir oda hazırlamışlardı Sara ve benim için. İlerleyen zamanlarda hastane odamı sizlerle paylaşacağım...
  • Doğum fotoğrafçısı bulup önceden onunla da irtibata geçmek. Şengül Pallı işini iyi yapan isimlerden. Daha bir çok iyi isim var. Benim doğum tarihim son haftaya kadar netleşmediği için tanımadığım bir isimle çalışmak zorunda kaldım. Açıkçası pek de memnun kalmadım:( O yüzden ismini sizlerle paylaşmıyorum.

                                                                         mükemmel
                                                                              oda
                                                                          tasarımları


Bunlar bana ilham kaynağı olan bebek odası tasarımlarıydı. Ben de kızım için bunlardan yola çıkarak hazırlıklara başladım. Sonuç bu kadar başarılı olmadı ama fikirler kesinlikle işe yaradı. Sanıyorum bu odaların her biri en az bir oturma odası büyüklüğünde ve bir malikanenin sahip olabileceği güzel ve geniş pencerelere sahip:)
Siz de doğacak minik meleğiniz için önce bir konsept belirleyip, oradan yola çıkabilirsiniz.
Hepinize şimdiden kolay gelsin...
                                                                                            
                                                                                                        Urbanmommy

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder